Tutaj pojawiać się będą nowości! Odwiedzaj naszą stronę, aby być na bieżąco!

Polityka Postępowania dla Partnerów Biznesowych
Preambuła
Mając na uwadze, że A-Sense Sp. z o.o. w sposób odpowiedzialny, transparentny oraz zgodny z najwyższymi standardami prawnymi i etycznymi prowadzi działalność gospodarczą, oraz że A-Sense Sp. z o.o. oczekuje stosowania podobnych postaw i standardów od wszystkich swoich Partnerów biznesowych w ramach współpracy, tworzy się Kodeks postępowania dla Partnerów biznesowych A-Sense Sp. z o.o.
§ 1. Definicje i skróty
Spółka – spółka A-Sense Sp. z o.o. z siedziba w Poniatowej.
Kierownictwo – Zarząd i Najwyższe Kierownictwo
Kodeks etyki – Polityka Postepowania Etycznego oparta na międzynarodowym standardzie ETI
Kodeks postępowania dla Partnerów biznesowych – niniejszy Kodeks postępowania dla Partnerów biznesowych Spółki.
Korupcja – obiecywanie, proponowanie, wręczanie, żądanie lub przyjmowanie w sposób bezpośredni lub pośredni Korzyści majątkowej lub Korzyści osobistej, dla siebie lub innej osoby, a także przyjmowanie propozycji lub obietnicy za działanie lub zaniechanie działania w wykonywaniu czynności służbowej (w wykonywaniu funkcji publicznej lub w toku działalności gospodarczej).
Korzyść majątkowa – przedmioty lub działania, które prowadzą do uzyskania jakichkolwiek nienależnych lub nieuzasadnionych przysporzeń o charakterze majątkowym (których wartość da się wyrazić w pieniądzu) dla siebie lub dla innej osoby, m.in. prezenty, posiłki, zaproszenia na wydarzenia sportowe czy kulturalne, darowizna, zwolnienie z długu czy wygranie przetargu.
Korzyść osobista – nienależne lub nieuzasadnione przysporzenia o charakterze niemajątkowym polepszające sytuację osoby lub innych osób z nią powiązanych, m.in. obietnica zatrudnienia danej osoby czy awansu dla osoby najbliższej, zagraniczne stypendium, odznaczenie orderem czy kontakty seksualne.
Koordynator ds. zarządzania zgodnością – wyznaczona przez Zarząd osoba w strukturze Spółki odpowiedzialna m.in. za prowadzenie lub koordynowanie wewnętrznych postępowań wyjaśniających w sprawie zgłaszanych nieprawidłowości lub nadużyć.
Partner biznesowy – każdy kontrahent (tj. dostawca, usługodawca lub odbiorca produktów lub usług), reprezentant (tj. podmiot lub osoba reprezentująca Spółkę w kontaktach z kontrahentami lub organami państwa, np. konsultant, kancelaria prawnicza), pośrednik (tj. podmiot lub osoba, która wspiera Spółkę w pozyskiwaniu kontrahentów lub sprzedaje produkty lub usługi w imieniu Spółki)lub inny podmiot, z którym Spółka ma jakąkolwiek relację biznesową.
Polityka prezentowa – Polityka wręczania i przyjmowania prezentów w Spółce.
Polityka zgłaszania nieprawidłowości – Polityka zgłaszania nieprawidłowości w Spółce.
Pracownik – Kierownictwo oraz każda osoba zatrudniona przez Spółkę na podstawie umowy o pracę, bądź też współpracująca ze Spółką na podstawie umowy cywilnoprawnej.
Prezes – Prezes Zarządu Spółki nadzorujący Koordynatora ds. zarządzania zgodnością.
§ 2. Cel Kodeksu postępowania dla Partnerów biznesowych
- Celem Kodeksu postępowania dla Partnerów biznesowych jest przedstawienie standardów oraz zasad prowadzenia działalności przez Partnerów biznesowych, których przestrzegania oczekuje Spółka. Są to podstawowe wymagania wobec Partnerów biznesowych, przede wszystkim w zakresie poszanowania praw człowieka, zasad i przepisów prawa pracy, ochrony środowiska, ochrony konkurencji i konsumentów, jak również zasad uczciwości i przejrzystości w prowadzonej działalności.
- Dla osiągnięcia wskazanego celu, Kierownictwo Spółki niniejszym przekazuje Partnerom biznesowym do zapoznania się Kodeks postępowania dla Partnerów biznesowych. Reguły zawarte w tym Kodeksie powinny stanowić fundament współpracy Partnerów biznesowych ze Spółką, która to współpraca będzie oparta na partnerstwie, wzajemnym szacunku i zaufaniu.
§ 3. Zasady i wartości stosowane przez A-Sense Sp. z o.o.
- Fundamentem wszelkich działań oraz elementem strategii Spółki jest prowadzenie działalności gospodarczej w sposób odpowiedzialny – zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności. Spółka minimalizuje oddziaływanie na otoczenie (środowisko naturalne), doskonali systemy zarządzania, prowadzi otwartą politykę informacyjną i dialog ze społecznością lokalną oraz dba o bezpieczeństwo Pracowników.
- Spółka prowadzi działalność w zgodzie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz regulacjami wewnętrznymi, a także z poszanowaniem zasad i zwyczajów handlowych.
- Spółka efektywnie przeciwdziała dyskryminacji w sferze zatrudnienia, eliminuje przypadki łamania praw człowieka, przeciwdziała Korupcji oraz dba o ochronę środowiska naturalnego.
- Spółka prowadzi działalność w oparciu o wartości szczegółowo opisane w Kodeksie etyki: Gospodarność, Profesjonalizm, Współpracę, Szacunek i Transparentność.
- Do przestrzegania tych, a także innych wartości określonych w Kodeksie etyki zobowiązani są wszyscy Pracownicy Spółki, w tym Kierownictwo, a także Partnerzy biznesowi, wspólnicy oraz pozostali interesariusze.
§ 4. Reguły postępowania dla Partnera biznesowego
Mając na uwadze wskazane zasady i wartości, Partner biznesowy jest zobowiązany do:
- przestrzegania wszelkich powszechnie obowiązujących przepisów prawa w całym łańcuchu dostaw w ramach prowadzonej działalności,
- przestrzegania praw człowieka i przeciwdziałania ich łamaniu w całym łańcuchu dostaw w ramach prowadzonej działalności,
- niebrania udziału w procederze Korupcji (bez znaczenia na jej formę lub rodzaj) zgodnie z zasadą „Zero tolerancji dla Korupcji”,
- respektowania reguł oraz zasad wskazanych w sekcji dotyczącej wręczania prezentów Pracownikom Spółki,
- prowadzenia działalności sponsoringowej w sposób transparentny, który nie może mieć na celu chęci uzyskania Korzyści majątkowej lub Korzyści osobistej,
- przestrzegania zasad uczciwej konkurencji (w tym przepisów prawa ochrony konkurencji),
- przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- unikania wszelkich sytuacji konfliktu interesów (w tym potencjalnego),
- traktowania ludzi uczciwie, z szacunkiem i poszanowaniem ich godności,
- przestrzegania podstawowych praw pracowniczych, w szczególności dbanie o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, a także zapewnianie pracownikom prawa do zrzeszania i organizowania się,
- niedyskryminacji pracowników,
- niezatrudniania dzieci i niekorzystania z ich pracy,
- niestosowania pracy niewolniczej i przymusowej,
- dbania o ochronę środowiska naturalnego, w tym minimalizowania negatywnego wpływu prowadzonej działalności na środowisko naturalne, co powinno polegać przede wszystkim na:
- stosowaniu racjonalnego systemu zarządzania środowiskiem naturalnym,
- posiadaniu aktualnych wymaganych prawem pozwoleń i koncesji na prowadzenie działalności,
- dopełnianiu wszelkich obowiązków rejestracyjnych,
- minimalizowaniu emisji zanieczyszczeń do powietrza, wody i gleby,
- zmniejszaniu ryzyka środowiskowego poprzez podejmowanie skutecznych działań prewencyjnych oraz interwencyjnych,
- korzystaniu z zasobów naturalnych w sposób oszczędny, z poszanowaniem prawa innych podmiotów do używania tych samych zasobów,
- unikania stosowania surowców, produktów i materiałów pochodzących ze stref konfliktu,
- propagowania reguł postępowania określonych w Kodeksie postępowania dla Partnerów biznesowych wśród własnych partnerów biznesowych.
§ 5. Oczekiwania Spółki i sygnalizowanie nieprawidłowości
- Spółka oczekuje, że Partner biznesowy jest zaangażowany w przestrzeganie wskazanych reguł postępowania oraz standardów etycznych, co najmniej w zakresie określonym w Kodeksie postępowania dla Partnerów biznesowych lub równoważnym.
- Spółka oczekuje, że Partner biznesowy będzie stosował wobec swoich partnerów biznesowych co najmniej takie same reguły oraz standardy etyczne, jak te określone w Kodeksie postępowania dla Partnerów biznesowych.
- Spółka posiada system zgłaszania nieprawidłowości. Chroni także sygnalistów, tj. osoby, które w dobrej wierze dokonują zgłoszenia (potencjalnej) nieprawidłowości. Sygnalistą może być każdy, w tym Pracownik czy Partner biznesowy. Informacje o podejrzeniu lub wystąpieniu nieprawidłowości w działalności Spółki należy kierować do Koordynatora ds. zarządzania zgodnością za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: zgłoszenia.naruszen@a-sense.pl lub poczta tradycyjną na adres
A-Sense sp. z o.o. ul. Przemysłowa 46, 24-320 Poniatowa z dopiskiem „zgłoszenie naruszeń”